Monday, January 10, 2011

Kenapa????

Salam

Owhhh~ sekarang aku berada dalam lubang api yang membara gara-gara mamat-mamat rumah sebelah ni yang tak reti nak kemas dapur lepas guna. Aku ni baru ja landing sikit punya baik atas carpet yang lembut lagi menggoda, dengan mata yang sipi-sipi ja bukak diganggu oleh ketukan pintu bertalu-talu. Lalu pintu itu dibuka dan muncullah makcik 'vse-narmalna' [is everything okay] dan memanggil nama aku "Nurul?"

Aku pun macam...urghhhh~ bila masa pulak aku bertugas kemas dapur hari ni? Dengan 'baik'nya dan muka separuh senyum, aku pun mengucapkan selamat tinggal kepada incek carpet dan mencapai tudung dan cardigan aku, lantas menuju ke dapur.


ibarat maid yang didera -hiperbola

Dan yang menyambut aku di dapur ialah stove yang ibarat setahun tak bercuci! Weiyhhh! Ingat aku diimport dari Malaysia semata-mata nak berkhidmat untuk korang ka?

Fuhhh~ Tolongla jangan cakap "kami kan lelaki". Tu semua jawapan-jawapan tipikal lelaki yang malas-tahap-dewa nak letak barang kat tempat asal. Bila perempuan marah, korang cakap kami ni suka berleter la, leceh la, bising la. Ingat kami ni tak dak kerja ka tiba-tiba nak berleter tak tentu pasal? *mula berleter*

Sedangkan Rasulullah pun sering tolong isteri-isteri baginda buat kerja. Ni kan korang yang sememangnya bukan laki aku?! Okla...since korang selalu bawak masuk perempuan dalam dapur tu macam pertandingan girlfriend sapa lagi terer masak, napa korang tak suruh dia kemas dapur dapur tu sekali? kenapa? kenapa? KENAPA????

Bersyukur la kalian sebab aku tak pecah masuk rumah korang dan suruh korang ketuk ketampi 100 kali. Kalau aku dapat sapa yang kotorkan stove sampai macam tu...tunggu la apa yang akan jadi~ muahahahahahahaha


got it already? *evil laugh*

1 comment: