Wednesday, January 5, 2011

Mari Bergaduh!

Salam

Walaupun agak lambat..sebenarnya sangat lambat, aku still nak ucap tahniah kat Malaysia sebab menang bola sepak ari tu. Maka bila menang biasa la...mula la nak cakap2 belakang. Konon-kononnya penyokong Malaysia guna laser...uittt? boleh pulak?


bukti kukuh Malaysia guna laser..kecewa aku T__T


Aku tau la kes Malaysia bergaduh ngan Indonesia ni dah lama... kes Ganyang Malaysia pun dah berkurun dah. Masa aku diperkenalkan dengan blog Malingsia tu pun aku baru form berapa ntah. First time aku baca tu memang la macam hot berapi-api ja..terus patriotik terlebih. Tapi perasaan aku nak gelak gaya bebas lagi tinggi dari nak meletup...sebabnya diorang beria-ia maki Malaysia yang konon-kononnya mencuri kebudayaan diorang~ Tolongla wei...aku yang tak cukup umur lagi waktu tu pun fikir tak logik nak bergaduh sebab benda tu. Siap main hack-hack lagi.


=.='


Ok...ok...straight to the best point~

Kita diajar buat semua benda kerana Allah kan? Berjalan, makan, minum, makan lagi, minum, makan dan makan dan makan semua kerana Allah. Tapi adakah Allah tunjang utama pergaduhan dua2 negara ni?
Tepuk dada,tanya iman. Kita bergaduh kerana Allah ka? Kalau ditanya di akhirat nanti, kenapa kita putuskan silaturrahim, apa kita nak jawab?



Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.
Jangan pula terlalu membenci seseorang, kelak kita akan menyayanginya.


Logik tak kalau ni punca ramai perempuan Malaysia kawen lari ngan lelaki Indonesia? Oh tidakkkk!!! aku tak benci Indonesia ok...erkk~


No comments:

Post a Comment